JAK CZYTA (UCZY SIĘ) MÓZG. Elementy neurobiologii
w procesie czytania i uczenia się.
Na szkoleniu zostanie omówiony wpływ okresu wczesnego dzieciństwa na gotowość
dziecka do nauki i czytania. pokażemy jakie procesy, zmiany następują w obrębie
półkul mózgowych w strategicznych etapach czasowych. Omówimy funkcje
i rozwój kory mózgowej, a także zapoznamy uczestników z prostymi ćwiczeniami
aktywującymi korę do pracy w momentach napięcia, stresu czy przeciążenia.
Jesteśmy przekonani, że wiedza o tym jak rozwija się i funkcjonuje mózg, stanowi
dobre podłoże do codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą. Podczas szkolenia
przedstawimy działania przyjazne mózgowi. Omawiamy także niestandardowe
formy gotowości mózgu do nauki. Ostatnie lata to czas, kiedy coraz więcej
uczniów wykazuje przeróżne „dysfunkcje” w przetwarzaniu informacji, poza
dysleksjami mamy dzieci wysokowrażliwe i podwrażliwe, których mózgi pracują
w pewnych okolicznościach specyficznie. Wczesne zauważenie i zareagowanie,
może ułatwić rozwój dziecku, rodzicom i pracę z danym uczniem nauczycielom.
Celem szkolenia jest zwrócenie uwagi na zależność i jakość funkcjonowania ucznia
w szkole od etapu rozwoju i kondycji jego mózgu. Warsztaty pozwalają zauważyć
również, jak ważna w procesie nauki jest także aktywność samego ucznia,
pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby uczniów, dają nauczycielom wiedzę i narzędzia
do doskonalenia i odciążenia codziennej pracy, a jednocześnie pozwalają na
wspieranie uczniów w ich indywidualnym rozwoju.
czas szkolenia 3 x 45 min